Personlig Hybrid E-Handel

Den kompletta upplevelsen där kunden är i fokus

Personlig Hybrid E-handel

Den kompletta upplevelsen där kunden är i fokus

Den kompletta e-handelshybriden där kunden och upplevelsen är i fokus. Personligt anpassat innehåll, assistans och guidning ger nöjda kunder och ökad försäljning. Inspiration, kundvård och sälj - Det är vad dagens e-handel bör innehålla. Men hur har webben och e-handeln utvecklats de senaste 25-åren? Detta är något vi funderat på.

Historik

Starten av e-handel i slutet på 90-talet

Webbsida med massor med inspiration men inget sälj. Storytelling, know-how, påkostade videos, snygga bilder och mycket information. Man blev supersugen på att köpa men i många fall saknades just möjlighet att göra detta.

För några år sedan blev det explosion av köp-knappar

Endast fokus på sälj, rakt på sak, ingen tid till inspiration.

 

Det är frilagda urtråkiga produktbilder sida upp och sida ner. Många e-shopar ser likadana ut och söker man information eller inspiration måste man lämna sidan.

Dagens e-handel: Hybrider - en bit på vägen

Inspiration och sälj i harmoni.

 

Det börjar dyka upp e-shopar med bättre användarupplevelse, man blir assisterad och inspirerad samtidigt som det är enkelt att köpa. När man lagt något i sin varukorg är det superenkelt att handla vidare, få lite bra tips, rekommendationer osv.

MÅL! - Personanpassad kundupplevelse

Den kompletta e-handelshybriden där kunden står i fokus.

 

Smidig assistans och enkelt att köpa. Innehållet är anpassat till den inloggade personen. Har man precis köpt ett golf-set eller en diskmaskin är dessa produkter borta ur fokus. Istället erbjuds man kanske golfbollar, golfkurser eller diskmaskinstabletter, guiden till renare disk.

 

Vi vet alla att glada och nöjda kunder som känner sig sedda (V.I.P.) är benägna att handla mer och dessutom stanna kvar i just er kundresa.

Ligg steget före konkurrenterna

Vill ni bli först i er bransch med en personanpassad e-handel?

 

Kontakta oss redan idag så tar vi ett första möte om era mål och visioner. Våra tankar och idéer passar lika bra för B2B som för B2C, vi kallar det H2H.

Artiklar

kdx Azure Business Platform
kdx Venture

Navigation