Kundportal för självservice
Gör det lättare för era kunder
Vi på Kodexe har lång erfarenhet av att utveckla kundportaler tillsammans med våra kunder. I en tid när allt mer digitaliseras dyker kunportaler i olika former upp på fler och fler ställen.
- Mindre manuellt arbete
- Digital merförsäljning
- Nöjdare kunder
Alltid tillgänglig 24/7
"En kundportal är på samma sätt som e-handel tillgänglig 24/7. Vi pratar ofta om att vi bygger lösningar som ska förenkla vardagen för våra kunder och deras kunder. Precis så är det med en kundportal."
Förenklar för alla
En kundportal löser problem som bristande tillgänglighet, låg kundnöjdhet, ineffektivitet, höga administrativa kostnader och bristande kunddata genom att erbjuda en centraliserad plats för kunder att hantera sina konton, beställningar och kundservicebehov, samtidigt som den automatiserar administrativa uppgifter och ger företaget insikter om kundernas beteende och preferenser.
Vilka problem löser en kundportal?
- Ökad tillgänglighet och bekvämlighet
- Ökad kundnöjdhet
- Ökad produktivitet
- Minskat administrativt arbete
- Bättre kunddata
Integrationer med alla era system
Det är inte ovanligt att företag har en mängd olika system som behöver integreras för att förenkla administrationen. När systemen hänger ihop hanterar de tillsammans allt som kunderna vill göra i en kundportal.
Med en modern kundportal kan man utnyttja befintlig affärslogik och visa rätt information för olika kunder. Detta är något som kan skilja sig åt från land till land eller från kund till kund. Det blir en mycket bättre kundupplevelse när det som visas i kundportalen är personligt anpassat.
Framtidssäker
"80 % av alla interaktioner med kunder, leverantörer och partners kommer att ske genom digitala kanaler år 2025. En kundportal framtidssäkrar er i den digitala världen."
Gör det lättare för era kunder
Tillsammans med strategiska, automationsfrämjande integrationer med relevanta system ger er möjlighet att bjuda in och lära känna tusentals kunder på djupet, och erbjuda en rakt igenom fenomenal digital inköpsupplevelse under dygnets alla timmar. Ett starkt alternativ till att dubbla arbetsstyrkan och införa nattskift, och i ett nötskal precis det vi erbjuder (tänka sig!).
Vi hjälper er etablera en fullskalig kundresa. En kund- och lojalitetscentrerad digital handel där kontextuell, beteendestyrd innehållsvisning spelar en avgörande roll, och som låter er samla hantering av innehåll, transaktioner och ordrar i ett och samma system.
Kundportalen har blivit affärsavgörande
Minskat manuellt arbete och administration genom självservice.
Ökad produktivitet i verksamheten genom automatiserade flöden.
Användar- och kundanpassad information genom användning av data.
Ökad merförsäljning genom automation i kundresan.
Sänkta kostnader i verksamheten genom smarta integrationer.
Högre servicegrad och kundupplevelse ger glada kunder.
Allt bakom en inloggning
Allt du och dina kunder behöver bakom en inloggning. Allt kopplat till ditt affärssystem.
Enkelt, snabbt och kostnadseffektivt. Med trygg vägledning av din digitala partner. Innehållet anpassas efter ert behov.
Vad innehåller en bra kundportal?
- Digitala kontaktvägar – Live-chatt, e-post, ärendehantering
- Produkter & information – Manualer, guider, tillgänglighet
- Support – Mobiltjänster (inköp, distribution, utlämning)
- Beställnings- & lagerhantering – Orderhantering, spårning av försändelser, lagerstatus
- Fakturering & betalning – Betalningshistorik, fakturor, ekonomiska rapporter
- Dokument & media – Marknadsmaterial, certifikat, bilder & video
Molnplattformen för digitala affärer och effektiva integrationer
Minskad administration & ökad omsättning
”Genom att investera i en kundportal minskade vi markant mängden telefonsamtal och mail till vår kundtjänst, samtidigt som vi minskade administration för våra säljare. Detta har lett till att vi kunnat öka vår omsättning utan att behöva anställa fler.”
Några exempel
En kundportal kan ha många skepnader och fylla många olika funktioner för flera typer av användare. Vi ser alltid till att ha kunden nära oss när vi tar fram kundportalen, det är här kunskapen om verksamheten och kundernas behov finns.
Precis som när vi bygger e-handelslösningar är det viktigt att tänka på att göra en skalbar lösning som är enkel att bygga vidare på och förbättra över tid.
83% av köpbeslutet är redan taget innan första kontakt med leverantören
68% lämnar en leverantör på grund av att de känner sig nonchalerade som kunder
65% av alla företags affärer kommer från återkommande kunder
Gedigen meritlista
Tillsammans med våra kunder har vi i mer än två decennier utvecklat lösningar som genom digitalisering ökat både kundupplevelse och resultat.
Joina oss eller vårt nätverk
Brinner du precis som vi för smarta digitala lösningar med upplevelsen och resultatet i centrum?
Vi på Kodexe har mer än 20 års erfarenhet av att skapa digitala affärsmöjligheter och är alltid öppna för samarbeten där vi tillsammans tillför massor av värde till våra kunder.
Kodexe: Din digitala partner
Hur resan känns både för oss och er är det verkliga resultatet. Att se den digitala mognaden växa fram och leverera ett resultat som utvecklar er verksamhet är vår kärna. För oss handlar det inte om att utföra utan om att tillföra.