Upptäck kdx Azure Business Platform, er portal till framtiden.

kdx Azure Business Platform
kdx Azure Business Platform
kdx Venture
kdx Venture

B2B KUNDPORTAL

Phone Start

Kundportal för självservice

Gör det lättare för era kunder

Vi på Kodexe har lång erfarenhet av att utveckla kundportaler tillsammans med våra kunder. I en tid när allt mer digitaliseras dyker kunportaler i olika former upp på fler och fler ställen.

  • Mindre manuellt arbete
  • Digital merförsäljning
  • Nöjdare kunder

Alltid tillgänglig 24/7

"En kundportal är på samma sätt som e-handel tillgänglig 24/7. Vi pratar ofta om att vi bygger lösningar som ska förenkla vardagen för våra kunder och deras kunder. Precis så är det med en kundportal."

Ipad Products

Förenklar för alla

En kundportal löser problem som bristande tillgänglighet, låg kundnöjdhet, ineffektivitet, höga administrativa kostnader och bristande kunddata genom att erbjuda en centraliserad plats för kunder att hantera sina konton, beställningar och kundservicebehov, samtidigt som den automatiserar administrativa uppgifter och ger företaget insikter om kundernas beteende och preferenser.

Vilka problem löser en kundportal?

  • Ökad tillgänglighet och bekvämlighet
  • Ökad kundnöjdhet
  • Ökad produktivitet
  • Minskat administrativt arbete
  • Bättre kunddata
Laptop Products

Integrationer med alla era system

Det är inte ovanligt att företag har en mängd olika system som behöver integreras för att förenkla administrationen. När systemen hänger ihop hanterar de tillsammans allt som kunderna vill göra i en kundportal.

Med en modern kundportal kan man utnyttja befintlig affärslogik och visa rätt information för olika kunder. Detta är något som kan skilja sig åt från land till land eller från kund till kund. Det blir en mycket bättre kundupplevelse när det som visas i kundportalen är personligt anpassat.

Framtidssäker

"80 % av alla interaktioner med kunder, leverantörer och partners kommer att ske genom digitala kanaler år 2025. En kundportal framtidssäkrar er i den digitala världen."

Gör det lättare för era kunder

Tillsammans med strategiska, automationsfrämjande integrationer med relevanta system ger er möjlighet att bjuda in och lära känna tusentals kunder på djupet, och erbjuda en rakt igenom fenomenal digital inköpsupplevelse under dygnets alla timmar. Ett starkt alternativ till att dubbla arbetsstyrkan och införa nattskift, och i ett nötskal precis det vi erbjuder (tänka sig!).

Vi hjälper er etablera en fullskalig kundresa. En kund- och lojalitetscentrerad digital handel där kontextuell, beteendestyrd innehållsvisning spelar en avgörande roll, och som låter er samla hantering av innehåll, transaktioner och ordrar i ett och samma system.

Kundportalen har blivit affärsavgörande

Minskat manuellt arbete och administration genom självservice.

Ökad produktivitet i verksamheten genom automatiserade flöden.

Användar- och kundanpassad information genom användning av data.

Ökad merförsäljning genom automation i kundresan.

Sänkta kostnader i verksamheten genom smarta integrationer.

Högre servicegrad och kundupplevelse ger glada kunder.

Ipad Fakturor

Allt bakom en inloggning

Allt du och dina kunder behöver bakom en inloggning. Allt kopplat till ditt affärssystem.

Enkelt, snabbt och kostnadseffektivt. Med trygg vägledning av din digitala partner. Innehållet anpassas efter ert behov.

Vad innehåller en bra kundportal?

  • Digitala kontaktvägar – Live-chatt, e-post, ärendehantering
  • Produkter & information – Manualer, guider, tillgänglighet
  • Support – Mobiltjänster (inköp, distribution, utlämning)
  • Beställnings- & lagerhantering – Orderhantering, spårning av försändelser, lagerstatus
  • Fakturering & betalning – Betalningshistorik, fakturor, ekonomiska rapporter
  • Dokument & media – Marknadsmaterial, certifikat, bilder & video

Molnplattformen för digitala affärer och effektiva integrationer

Minskad administration & ökad omsättning

”Genom att investera i en kundportal minskade vi markant mängden telefonsamtal och mail till vår kundtjänst, samtidigt som vi minskade administration för våra säljare. Detta har lett till att vi kunnat öka vår omsättning utan att behöva anställa fler.”

Ipad Login

Några exempel

En kundportal kan ha många skepnader och fylla många olika funktioner för flera typer av användare. Vi ser alltid till att ha kunden nära oss när vi tar fram kundportalen, det är här kunskapen om verksamheten och kundernas behov finns.

Precis som när vi bygger e-handelslösningar är det viktigt att tänka på att göra en skalbar lösning som är enkel att bygga vidare på och förbättra över tid.

Kontakta oss gärna för fler exempel

83% av köpbeslutet är redan taget innan första kontakt med leverantören

68% lämnar en leverantör på grund av att de känner sig nonchalerade som kunder

65% av alla företags affärer kommer från återkommande kunder

Gedigen meritlista

Tillsammans med våra kunder har vi i mer än två decennier utvecklat lösningar som genom digitalisering ökat både kundupplevelse och resultat.

Gummy Macbook Wide

Joina oss eller vårt nätverk

Brinner du precis som vi för smarta digitala lösningar med upplevelsen och resultatet i centrum?

Vi på Kodexe har mer än 20 års erfarenhet av att skapa digitala affärsmöjligheter och är alltid öppna för samarbeten där vi tillsammans tillför massor av värde till våra kunder.

Anslut dig till vårt team
Symbol EST2005 Dual Color Sol Small3 (1)

Kodexe: Din digitala partner

Hur resan känns både för oss och er är det verkliga resultatet. Att se den digitala mognaden växa fram och leverera ett resultat som utvecklar er verksamhet är vår kärna. För oss handlar det inte om att utföra utan om att tillföra.

Nyfiken på oss?